Praktijk­informatie

Praktijk­informatie

Bij huisartsenpraktijk Sina ontvangen onze patiënten dagelijks huisartsenzorg. Ons team bestaat uit betrokken huisartsen, bevlogen praktijkondersteuners GGZ, vakkundige praktijkondersteuners somatiek, vriendelijke doktersassistenten en een energieke praktijkmanager.

Wil je een afspraak maken?

Dat kan digitaal of door tussen 08.00 en 10.00 uur te bellen met de assistente. Een afspraak bij de huisarts duurt 10 minuten en daarin is ruimte om één klacht te bespreken. Heb je meerdere klachten of denk je meer tijd nodig te hebben? Geef dit bij het maken van de afspraak dan door.

Kom je voor een uitstrijkje, kleine chirurgie of een wrattenbehandeling. Geef je dit bij het maken van de afspraak dan door zodat wij daar in de planning rekening mee kunnen houden.

Doktersassistente

Bij de assistente kun je met veel praktische vragen terecht. Wil je urine na laten kijken? Geef je dit dan meteen bij binnenkomst bij de assistente af.

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten kun je digitaal aanvragen, telefonisch, of aan de balie. Recepten kunnen de volgende dag worden afgehaald bij de door jou opgegeven apotheek. Geef je duidelijk aan welk medicijn en welke dosering je nodig hebt.

Huisbezoeken

Huisbezoeken zijn bedoeld voor mensen die niet naar de praktijk kunnen komen. Vraag een huisbezoek voor 11.00 uur aan. De assistente zal naar de reden van het huisbezoek vragen. Wij stellen het op prijs als je een inspanning doet om zelf naar de praktijk te komen.

Spoed tijdens avond-, nacht- en weekenddiensten

Heb je op werkdagen na 17.00 uur of in het weekend spoedzorg nodig? Bel dan met Huisartsenpost Rijnmond, tel. 010 - 290 98 88. De huisartsenpost is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 17.00 tot 08.00 uur de volgende morgen. In het weekend en op feestdagen is er een 24-uursdienst. Een bezoek aan Huisartsenpost Rijnmond kan alleen op afspraak. Meer informatie vind je op www.huisartsenpostenrijnmond.nl.

Heb je een klacht?

Wij doen elke dag ons best om je naar tevredenheid te helpen. Toch kan het zo zijn dat je daar niet tevreden over bent en dan horen wij dat graag van jou.

Ben je niet tevreden of heb je een klacht, bespreek dit dan met de huisarts of een van de andere medewerkers van de praktijk. We zullen dan proberen het probleem op te lossen.

Heeft een gesprek niet (voldoende) geholpen? Dan kun je een klacht indienen bij de interne klachtencommissie. Je kunt dit doen door het klachtenformulier in te vullen en digitaal te versturen.

Niet verschijnen op afspraak zonder afbericht

Als je niet op de gemaakte afspraak kan komen, zeg deze dan ruim van te voren af. Bij het niet verschijnen op een afspraak zonder afzegging zijn de kosten van het gemiste consult voor eigen rekening!